

Od poniedziałku, 22 sierpnia 2022 r. w Ośrodku Pomocy Społecznej w Pomiechówku przy ul. Słonecznej 51 będzie można składać wnioski o wypłatę dodatku węglowego.
Formularz wnioskowy jest dość prosty i intuicyjny. Na początku wpisujemy informację do kogo kierujemy wniosek. W przypadku naszej gminy będzie to Wójt gminy Pomiechówek. Następnie osoba składająca wniosek powinna wpisać swoje dane, w tym imię i nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania. Jeżeli w skład gospodarstwa domowego wchodzą też inne osoby, w kolejnej rubryce wpisujemy ich dane. Następnie należy zaznaczyć w formularzu jedno, główne źródło ogrzewania np. kocioł na paliwo stałe, koza czy piec kaflowy, które jest zasilane węglem kamiennym, brykietem lub pelletem, zawierającym co najmniej 85 proc. węgla kamiennego.
Pamiętajmy – wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB). Będzie to weryfikowane przez gminę na etapie rozpatrywania wniosku. Wpis do CEEB jest warunkiem koniecznym, aby ubiegać się o dodatek. Na końcu należy również wypełnić oświadczenie o tym, że podane dane są prawdziwe, a także wypełnić formularz dot. przetwarzania danych osobowych (RODO).
Od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł.
Więcej informacji w sprawie dodatku węglowego dostępnych jest na stronie Ośrodka Pomocy Społecznej. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt pod nr telefonu 22 785 45 19 lub adresem mailowym ops@pomiechowek.pl.