27.03.2024

Konkurs na projekt szkolnego patio rozstrzygnięty!

W listopadzie ubiegłego roku zaprosiliśmy uczniów klas 4-8 ze szkoły podstawowej im. Wiktora Thommée w Pomiechówku do udziału w konkursie na projekt zagospodarowania terenu zielonego przy szkole – szkolnego patio. Chcieliśmy, aby przestrzeń szkolna została zaprojektowana według pomysłów najbardziej zainteresowanych jej przemianą, spędzających w niej najwięcej czasu – uczniów. To oni przecież najlepiej wiedzą czego brakuje, i co sprawi najwięcej radości.

Do konkursu zgłoszonych zostało 16 projektów, stworzonych przez 18 uczestników! Uczniowie pracowali indywidualnie oraz w grupach. Zdecydowana większość projektów mówiła jednym głosem – brakuje terenów zielonych, roślin,  miejsca ze stołami, w których mogliby odrobić lekcje czy zjeść drugie śniadanie, puf czy koców do odpoczynku na trawie. Wśród potrzeb znalazła się strefa sportowa z elementami infrastruktury sportowej: drabinkami, huśtawkami, stołami do gry w ping-ponga czy szachy oraz kawałek betonu, na którym mogliby wyrysować kredą pole do gry w klasy, bule czy kulki.

Wśród pomysłów znalazły się również murale – z wierszami poetów, historią naszej gminy czy gminnymi zabytkami, półka na książki i czasopisma, którymi mogliby wymieniać się uczniowie oraz ogródki z warzywami i owocami, które młodzież chciałaby uprawiać w ramach lekcji przyrody. Mnogość świetnych pomysłów zdecydowanie przerosła nasze oczekiwania i utwierdziła nas w przekonaniu, że angażowanie w planowane przedsięwzięcia grupy docelowej jest kluczem do sukcesu!

Po niezwykle ciężkich naradach komisja konkursowa zdecydowała się przyznać pierwsze miejsce uczniowi klasy Vc Alanowi Gregorczykowi. Praca Alana szczególnie zwróciła naszą uwagę częścią opisową – wyróżniała się spośród innych prac uzasadnieniem każdego zawartego w niej pomysłu. Wszystko w tym projekcie było przemyślane i dokładnie wytłumaczone. Bardzo podobało nam się uwzględnienie korzyści płynących z przedstawionych rozwiązań tj. pozytywny wpływ zieleni na oczy, szum traw działający wyciszająco czy umieszczenie przy wejściu gry w klasy mobilizującej do wykonania kilku skoków. Praca charakteryzowała się również bardzo dobrymi możliwościami realizacji – miała wydzielone strefy, w których znajdowała się adekwatna do przestrzeni ilość elementów zagospodarowania terenu. Widać w niej było zaangażowanie oraz samodzielność wykonania. Gratulujemy!

Tymczasem wielkie brawa należą się każdemu z uczestników. Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie i wysiłek, który został włożony w przygotowanie prac konkursowych. Popatrzcie na projekty przygotowane przez uczniów, bo zdecydowanie jest na co!

pobrane.png [44.61 KB]

 

Inne aktualności

Więcej  aktualności o: Przejdź do strony z aktualnościami