Wójt Gminy Pomiechówek informuje, że wzorem lat ubiegłych, gmina Pomiechówek planuje złożyć do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie wniosek o dofinansowanie demontażu, odbioru i utylizacji wyrobów zawierających azbest. Pomoc w demontażu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest dotyczyć będzie osób fizycznych, które są właścicielami nieruchomości znajdujących się na terenie gminy Pomiechówek.
Osoby posiadające wyroby azbestowe, zainteresowane dofinansowaniem muszą corocznie do 31 stycznia składać do urzędu gminy „informacje o wykorzystywaniu wyrobów azbestowych na terenie swojej nieruchomości”. Jest to warunek konieczny do uzyskania dofinansowania.
Ponadto, każdy właściciel posiadający na dachu wyroby azbestowe ma obowiązek cyklicznie wykonywać „Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego wykorzystania wyrobów zawierających azbest”. Mieszkańcy, którzy przekazali informację o posiadanych przez siebie wyrobach azbestowych, mogą ubiegać się o ich bezpłatny demontaż, odbiór i przekazanie do utylizacji.
Program będzie realizowany w przypadku pozyskania przez gminę środków zewnętrznych.
Więcej informacji mogą Państwo uzyskać pod nr tel. 22 765 27 22 w godzinach pracy urzędu lub adresem e-mail: srodowisko@pomiechowek.pl.
Zachęcamy do udziału w akcji.